Meld je klachten over de dienstverlening van De Lijn

Heb je klachten over de dienstverlening van De Lijn? Via de website kun je klachten doorgeven.

Houd rekening met de volgende boodschap van De Lijn:

Reactie op jouw melding

Wens je een antwoord op jouw melding, dan mag je een reactie verwachten via brief, e-mail of telefonisch.

We behandelen je melding zo snel mogelijk en houden je op de hoogte van het onderzoek. In uitzonderlijke gevallen is verdere analyse noodzakelijk waardoor de afhandeling van je melding enige tijd in beslag kan nemen. Uiteraard streven we naar een kortere afhandeltermijn. Zo beantwoordde onze klantendienst vorig jaar ruim 84 procent van de meldingen binnen de 9 dagen.

Bestuursdecreet

Voor onze klachtenafhandeling zijn we gebonden aan de richtlijnen die de Vlaamse overheid heeft vastgelegd in het Bestuursdecreet van 7 december 2018. Daarin staat o.a. dat anonieme klachten niet zijn toegestaan. Alleen als je je identiteit bekend maakt, zal er gevolg worden gegeven aan je klacht.

Niet tevreden over ons antwoord?

Ben je niet tevreden over de manier waarop jouw klacht werd afgehandeld door onze klantendienst? Dan kan je je wenden tot de Vlaamse Ombudsdienst.

Hou er wel rekening mee dat de Ombudsdienst alleen tussenkomt als je eerst zelf contact hebt opgenomen met ons. Ook als je vragen hebt over onze dienstverlening, zullen ze je weer doorverwijzen naar onze klantendienst.